Vår historia
RG Hyr - Levererar unika hyrbilslösningar sedan 2017

Vi som driver RG Hyr är en samling eldsjälar med bred bakgrund inom transportvärlden, där vi själva drev åkeri fram till 2017. Vi vet därför vad åkaren behöver, hur det brukar ligga till med framförhållning samt marginalerna som råder i branschen. Sedan 2017 har vi lagt allt vårt fokus på att skapa en hyrbilslösning som passar alla transportörer, stora som små. Vårt motto är att fordonshyror ska vara okomplicerade, man ska få snabba besked och prissättningen ska vara human.
Vi har ett brett spektra av fordon och kommer med största sannolikhet att alltid kunna hjälpa dig då vi oftast har leveransklara fordon hemma. Oavsett var du finns i Sverige kan vi hämta och lämna våra fordon på plats och tidpunkt som du själv väljer. Har ditt befintliga fordon varit med om en olycka, ett haveri eller saknar du helt enkelt kapacitet för ett tillfälligt uppdrag? Ring oss dygnet runt, helg eller kväll spelar ingen roll.
Sedan 1/12-2020 är vi dessutom operativt ansvariga för MABI Truck Rental i Sverige. På dagen ett år senare, den 1/12-2021 valde Bilia (f.d. Upplands Motor) att lägga ner sin uthyrningsverksamhet och fokusera på sin core business. Vi fick då förtroendet att driva uthyrningen vidare i eget namn och i samband med detta startade vi upp våra två första egna depåer i Stockholmsregionen. Vår gemensamma ambition är att tillsammans bli marknadens vassaste hyrbilspartner för godstransportsektorn!
Vi om några vet att transportbranschen aldrig stannar. Vår kapacitet, bredd, höga flexibilitet och servicenivå gör oss smått unika. Testa oss när du behöver hjälp, du kommer inte att bli besviken.
Våra kundlöften

Ofta läser man fina, välskrivna texter om hur bra man är som företag. Problemet är bara att många inte lever upp till det i verkligheten. Vår vision är att våra kunder skall vara 100% procent nöjda. Genom nedanstående kundlöften sätter vi press på oss själva att leva som vi lär. Därför gör vi alltid vårt yttersta för att jobba efter dessa löften:
- Vi ska alltid sträva efter att vara det självklara valet för transportsektorn när det kommer till både kort- och långtidshyror. Vi tackar inte nej till en korttidshyra för att "det inte är lönt" att hjälpa kunden för så kort period. En ordertopp eller ett stillestånd på en dag är lika viktigt som en längre hyra.
- Vi profiterar inte på skador. Om du som kund har lämnat tillbaka en enhet kommer det inga plötsliga fakturor på reparationer som vi inte kommunicerat med dig innan. Har du råkat ut för en skada och meddelat oss detta ska båda parter verka för att begränsa den. Vi vet hur små marginaler det är i transportbranschen, vi ska därför alltid göra vårt bästa för att ni begränsa skadan och dess medföljande kostnader. Kort sagt: Vi ska inte tjäna pengar på att kunden råkat ut för en skada!
- Vi ska alltid vara transparenta i vår prissättning. Vi utnyttjar aldrig situationen och passar på att ta extra betalt bara för att kunden sitter i ett prekärt läge. Vår prislista ligger här på hemsidan och det är den vi utgår ifrån. Priserna ska vara humana och satta ur ett åkarperspektiv, vi strävar alltid efter att ha optimal beläggning på våra hyrfordon.
- När vi levererar och/eller hämtar en enhet hos kunden ska vi alltid göra det mot en väldigt moderat prissättning. Vår core business är uthyrning, att kunna hjälpa kunden med framkörning eller hämtning ser vi som en service.